Dragejægerne
Da arbejderne i et London-tunnelprojekt vækker et overjordisk ildsprudende bæst fra århundreders søvn, bryder helvede løs.
Matthew McConaughey og Christian Bale er stjernene i et eksplosivt action-eventyr med knogle-brækkende specialeffekter, der får dig klistret til din plads! Da arbejderne i et London-tunnelprojekt vækker et overjordisk ildsprudende bæst fra århundreders søvn, bryder helvede løs. Tolv-årige Quinn (Bale) ser sin mor, en af arbejderne, dø i forsøget på at undslippe denne nye rædsel. Tyve år senere som "brandchef" forsøger han at holde en gruppe af flygtninge i live med drabelige drager i luftrummet, der brænder jorden og spiser asken. Uventet kommer Van Zan (McConaughey), en amerikansk militsleder, med en pjaltet gruppe af dragebekæmpere på et farefuldt korstog for at jage og dræbe bæsterne. Temperamenter blusser op, da der opstår en kamp om lederskabet - indtil begge mænd indser, at kun en art kan komme ud af dette i live.