Det vilde vesten
Afdækkede spor fra en berømt slagmark i Montana, et 1900-tals dampskib og en spøgelsesby afslører overraskende sandheder om Det vilde vesten.
Hollywoods version af Det vilde vesten er ren fiktion. Så hvordan var livet der i virkeligheden? Vraget af et 1900-tals dampskib indeholder kasser af dyr champagne. Little Bighorn-slagmarken belyser, hvorledes general Custer led nederlag, og en forfalden, californisk mineby afslører, at en stor del af dets samfund næsten er glemt.