Exodus: Gods and Kings
"Exodus" tager udgangspunkt i 2. Mosebog og fortællingen om Moses, der beslutter sig for at befri sit folk. Det betyder emner som udvandringen fra Egypten, ondskabsfulde plager og udleveringen af De 10 Bud. Christian Bale har hovedrollen som Moses, og filmen instrueres af Ridley Scott.
Fra den anmelderroste instruktør, Ridley Scott, kommer Exodus: Gods and Kings, den imponerende fortælling om én mand, der vender sig imod et helt imperium. Dette storslåede eventyr giver nyt liv til fortællingen om Moses (Christian Bale), som trodser farao Ramses (Joel Edgerton) og sørger for, at 400.000 slaver skal på en storslået flugt fra Egypten.