Fantastiske Ivan
"Fantastiske Ivan" er en filmatisering af den prisvindende bog om en helt speciel gorilla - en uforglemmelig beretning om venskabets skønhed, om betydningen af at kunne forestille sig ting og vigtigheden af at have et sted, man kalder "hjemme".
"Fantastiske Ivan" er en filmatisering af den prisvindende bog om en helt speciel gorilla - en uforglemmelig beretning om venskabets skønhed, om betydningen af at kunne forestille sig ting og vigtigheden af at have et sted, man kalder "hjemme". Ivan er en fuldvoksen hangorilla på 180 kg, der deler opholdssted i et forstads-center med elefanten Stella, hunden Bob og forskellige andre dyr. Han har kun få minder om den jungle, han blev indfanget i, men da en elefantunge ved navn Ruby kommer til, sætter det gang i dybe følelser. Ruby er fornylig blevet adskilt fra sin familie i naturen, og det får Ivan til at sætte spørgsmålstegn ved det liv, han kender - hvor han kommer fra og hvor han egentlig ønsker at være. Det hjertevarme eventyr udfoldes på lærredet i en imponerende blanding af levende og computergenererede billeder. Filmen er baseret på Katherine Applegates bestseller-bog, som fik adskillige priser, da den udkom i 2013, deriblandt Newbery-medaljen.