Samantha Mackenzie drømmer om at opleve livet væk fra sit hjem og sine forældre, da hun tager på college. Det bliver dog ikke nemt, for Sams hjem er Det Hvide Hus, og hendes far er USA's præsident. Men da Sam forelsker sig i en ny studerende, får hun endelig et indblik i livet uden for den beskyttende boble, hun har levet i - selvom hun risikerer at bringe både sig selv og nationen i fare.