I ørnens klør
En amerikansk spionchef, der skal udspionere en tysk officer på et højt niveau i hæren under 2. Verdenskrig, beslutter sig for at indsætte sin sekretær.
Michael Douglas og Melanie Griffith er stjernerne i denne romantiske spionage-thriller. Med baggrund i 2. Verdenskrig forvandles en sekretær fra Queens til en spion for regeringen. Efter at have opdaget, at hendes advokatchef og elsker faktisk er en hemmelig agent, overbeviser hun ham om at lade hende gå undercover. Med hjælp fra en anden agent gennemtrænger hun hjemstedet for en højtstående fjendtlig embedsmand i Berlin og arbejder hurtigt på at udføre sin mission.