I Heart Huckabees
En frustreret ung miljøforkæmper, der bliver udnyttet af en intrigant forretningsmand, hyrer to "eksistentielle detektiver" til at undersøge en besynderlig sag, der fører til, at han falder i kløerne på en nihilistisk konkurrent.
Albert Markovski (Jason Schwartzman), leder af Open Spaces Coalition, har oplevet en alarmerende række tilfældigheder, der har ført til, at han er faldet i kløerne på den nihilistiske konkurrent Brad Stand (Jude Law), en topleder, der er godt på vej opad inden for Huckabees – en populær kæde af store detailbutikker. Med hjælp fra to eksistentielle detektiver, Bernard og Vivian Jaffe (Dustin Hoffman og Lily Tomlin), endevender Albert sit liv, sine relationer og sin konflikt med Brad.