Kærlighed og død
I kulturparken for Uckanges gamle stålværk findes liget af stedets tidligere direktør, Gilles Thouvenin. Kriminalkommissær Clément Morel fra Metz’ lokale politi udpeges som efterforskningsleder og får hjælp fra offerets datter, Laure Thouvenin, der er specialist i industrihistorie. Den ukonventionelle og frisindede Laure og Clément, som kendte hinanden, da de var små, genfinder hurtigt deres kemi.
I kulturparken for Uckanges gamle stålværk findes liget af stedets tidligere direktør, Gilles Thouvenin. Kriminalkommissær Clément Morel fra Metz’ lokale politi udpeges som efterforskningsleder og får hjælp fra offerets datter, Laure Thouvenin, der er specialist i industrihistorie. Den ukonventionelle og frisindede Laure og Clément, som kendte hinanden, da de var små, genfinder hurtigt deres kemi, og sammen afslører de sandheden om deres respektive familiers fortid gennem tre generationer...