Kingdom of the Blue Whale
Med hjælp fra National Geographic Society drager verdens mest fremtrædende videnskabsfolk specialiseret i blåhvaler ud på en revolutionerende mission: At følge migrerende blåhvaler hele vejen til det længe søgte, ukendte sted, hvor de føder deres unger.
Blåhvaler er de største dyr på jorden, men alligevel er de vanskelige at finde og opspore. Visse af de steder, de føder deres unger, er stadig ukendte. Tag med videnskabsfolkene på en revolutionerende mission, hvor de skal identificere og mærke californiske blåhvaler, der migrerer til et sted, der kaldes Costa Rica Dome, og se uforglemmelige billeder, og få ny indsigt om disse fantastiske dyrs liv.