En bøddel er på flugt, mens han prøver at redde sin søns liv og få hævn over dem, der gjorde ham uret.
To fædre: Michael Sullivan, en bøddel for den irske mafia i depressionstidens Chicago, og Mr. John Rooney, Sullivans chef og den mand, der opfostrede ham som sin søn. To sønner: Michael Sullivan, Jr. og Connor Rooney, som begge er desperate efter at vinde hver deres faders gunst. Jalousi og rivalisering sender dem alle på kollisionskurs og blander i sidste ende Sullivans arbejde sammen med hans privatliv, hvilket fører til, at hans elskede kone og yngste søn, Peter, dør. Nu er Michael Sullivan og hans overlevende søn taget ud på en rejse, der er forårsaget af en tragedie og drevet af hævn.