Ladyhawke og lommetyven
To elskere i det middelalderlige Frankrig bliver ramt af en ond fortryllelse, hvor hun forvandles til en høg om dagen, og han forvandles til en ulv om natten. Snart beder de en ung tyv om hjælp til at bryde fortryllelsen.
I denne fantastiske fantasyfilm følger vi Philipe Gastone – en tyv, der også er kendt som Musen – mens han med nød og næppe slipper ud af fangekælderen i Aquila. Philipes uventede flugt sætter snart gang i en menneskejagt. Da han er lige ved at blive fanget af biskoppens mænd, bliver Philipe reddet af den respektindgydende ridder, kaptajn Navarre. Den adelige Navarre er blevet jagtet af biskoppens mænd i to år, lige siden han flygtede med Lady Isabeau, som biskoppen har begæret. Navarre og Isabeau er blevet forbandet af biskoppen. Navarre bliver forvandlet til en ulv om natten, og Isabeau bliver til en høg om dagen. De elskende lever i konstant pinsel, da de kun kan få et glimt af hinanden et kort øjeblik ved daggry, når nat bliver til dag, og ved skumring, når dag bliver til nat. Navarre insisterer på, at Philipe skal hjælpe ham med at trænge ind i byen igen, så han kan slå den kraftigt bevogtede biskop ihjel. Navarre overbeviser endelig Phillipe om, at han skal hjælpe ham på hans mission, og sammen tager de afsted for at dræbe biskoppen og bryde hans ødelæggende forbandelse over parret. Andrew Powell fra The Alan Parsons Project har skrevet den indtagende underlægningsmusik.