Livets små mirakler
En mand begaves med usædvanlig høj intelligens og opfattelsesevne efter at have set et hvidt lys. Det starter som en velsignelse, men bliver hurtigt til en plage - folk skræmmes af hans indsigt, og militæret leder efter kilden til hans genialitet.
Hollywoodstjernen John Travolta medvirker i denne anmelderroste, opløftende fortælling om en almindelig mand, der forandres af ganske ualmindelige begivenheder! På sin 37-årsfødselsdag bliver George Malley (Travolta) slået om kuld af et mystisk, blændende lys, og han udvikler pludselig nogle helt spektakulære mentale egenskaber! Georges nye kunnen forbløffer alle i byen. Men da hans utrolige evner får selv hans bedste ven til at vende ham ryggen, må George se i øjnene, at den store begivenhed har forandret livet for ham og alle omkring ham - for evigt. Filmen giver os et uovertruffent hold af skuespillere med blandt andre Robert Duvall, Forest Whitaker og Kyra Sedgwick.