Lucia de B.
Sygeplejerske Lucia har været til stede ved for mange uforklarlige dødsfald, så hospitalet advarer politiet. Vicedistriktsadvokat Judith, der er drevet af ambitioner og som oprigtigt er oprørt, bliver fanget i hospitalets og hendes egen juridiske afdelings “politik”, og Lucia bliver højst chokerende idømt fængsel på livstid.