Mørkets vogtere
Night Watch foregår i nutidens Moskva og handler om kampen i den anden verden, som opretholder en 1000-år gammel våbenhvile mellem Lysets og Mørkets Kræfter.
"De Andre" besidder overnaturlige kræfter og lever blandt almindelige mennesker. De er opdelt i Lysets Kræfter og Mørkets Kræfter, som indgik våbenhvile for flere århundreder siden efter en ødelæggende krig. Lige siden har Lysets Kræfter regeret om dagen, mens natten tilhører deres mørke modstandere. I nutiden hærger De Andre om natten som vampyrer, mens Lysets Kræfters nattevagter, heriblandt Anton, forsøger at få kontrol over dem for at begrænse deres raseri.