Margaret
En 17-årig gymnasieelev fra New York City er sikker på, hun ufrivilligt har spillet en rolle i en trafikulykke, som førte til en kvindes død. Hun forsøger at råde bod på det, men må erkende, at hendes ungdomsidealer er på kollisionskurs med realiteterne og kompromiserne i den virkelige verden.
MARGARET handler om en 17-årig gymnasieelev fra New York City, som er sikker på, hun ufrivilligt har spillet en rolle i en trafikulykke, som har ført til en kvindes død. Hun forsøger på at råde bod på det, men bliver mødt med opposition hver gang. Hun bliver dybt frustreret og følelsesmæssigt voldelig over for sin familie, sine venner, lærere og ikke mindst sig selv. Hun bliver ganske overraskende konfronteret med en grundlæggende sandhed: Hendes ungdomsidealer er på kollisionskurs med realiteterne og kompromiserne i de voksnes verden.