Martha Marcy May Marlene
I sin forbløffende filmdebut leverer Elizabeth Olsen en medrivende stjernepræstation i denne gribende psykologiske thriller. Efter at have undsluppet en farlig kult og dens karismatiske leders (John Hawkes) årvågne øje, forsøger en ung kvinde ved navn Martha (Olsen) at få et normalt liv med sin familie igen. Men de ubehagelige minder fra Marthas fortid sætter gang i en uhyggelig paranoia — og intet sted virker sikkert, som den skrøbelige grænse mellem virkeligheden og hendes vrangforestillinger begynder at bryde ned.