Mi Hermano Persigue Dinosaurios
Du er fire og har to søstre. Så meddeler dine forældre en eftermiddag, at du skal have en bror, og at han vil være meget speciel. Du er jublende lykkelig, fordi "speciel" betyder "superhelt" for dig. Efter hans fødsel indser du, at han ingen superkræfter har. Så opdager du ordet “Downs...”
"Alle familier har et sted, hvor de kan fortælle vigtige nyheder. For Mazzariol-familien er det sted en parkeringsplads. Hele familien er til stede for at høre den overraskende udmelding. En lillebror er på vej. Jack er i ekstase, hans søsters tyranni er ved at være slut. Babyen bliver født, men der er et eller andet galt. Jack kan fornemme det på hans forældres falske smil. De forklarer, at lille Gio er speciel. Han har Downs syndrom. Hans søstre kryber sammen, men ikke Jack. ""Speciel"" betyder superhelt! Han skal bare finde ud af, hvad hans superkræfter er. Gennem hele deres barndom er de to uadskillelige indtil den dag, hvor en uovervindelig skurk kaldet pubertetsalderen dukker op. Jack anerkender sin brors sygdom, hans mangfoldighed, hans daglige prøvelser med medicinen og bliver flov over hans bizarre opførsel. Hans reagere ved at flygte og tilmelde sig et gymnasium langt fra sin egen by, sin familie og især fra sin brors problemer. Vitto følger efter ham, om end modvilligt. På gymnasiets overfyldte gange og i den travle gårdhave opdager Jack, at han føler sig anderledes, og han prøver at blive accepteret af de seje børn og af Arianna, Jacks første flamme. Hvordan kan en cool pige som Arianna nogensinde blive forelsket i ""Downs bror""? Svaret på dette spørgsmål får ham til at ryste. I gymnasiet er omdømme mere værd end guld, og det at have en bror, der løber rundt og jagter imaginære dinosaurer, er ikke ligefrem noget, der gør dig populær. Jack undslipper igen ved at benægte Gios eksistens. Vitto er chokeret over sin bedste vens opførsel. Jack lærer imidlertid, at det er let at lyve, men langt sværere at holde facaden. Men det bliver værre endnu. Gio vil gerne være YouTuber, så han filmer sig selv på sin telefon, inden han uploader videoerne til internettet. Og Jack elsker sin bror, hans underlige egenskaber og hans foruroligende åbenhed, og jo mere han indser det, jo mere tynger hans opdigtede løgn ham. Men det er for sent at lave om på nu. I en desperat handling sletter han de videoer, som hans nu tidligere bedste ven Vitto har sat op for Gio, og han får endda en nazistisk gruppe til at tage ansvar for handlingen gennem et anonymt brev mod handicappede. Planen virker, måske endda for godt. Mazzariol-familien organiserer en protest, der involverer hele landsbyen og endda en gruppe studerende fra den nærmeste by, der bliver styret af…. Arianna! Jack er i panik. Alle opdager den uhensigtsmæssige sandhed og vender ham hånligt ryggen. Alle undtagen Gio. Måske forstod Gio i sin søde naivitet ikke, hvad der skete, eller måske er han den eneste, der virkelig forstod. Da han ser på sin bror, forstår Jack endelig årsagen til sin flugt. Det var simpelthen frygten for at miste sin bror for tidligt. Hans nyfundne forhold til sin bror starter en kædereaktion, der får Jack til at blive tilgivet af hans familie, hans venner og af Arianna."