Min fætter Vinny
To kammerater på en biltur bliver fejlagtigt anklaget for mord. Heldigvis er der en advokat i familien - fætter Vinny (Joe Pesci), som lige knap bestod sin eksamen.
Da Bill Gambini (Ralph Macchio) og hans ven bliver fejlagtigt anklaget for mord på vej gennem Alabama, er det op til advokaten fætter Vinny (Joe Pesci) at forsøge at hjælpe dem ud af suppedasen. Men da Vinny ankommer med sin læderklædte, tyggegummityggende New Yorker kæreste (Marisa Tomei), står det klart, at dette er hans første retssag.