Leave No Trace
"Leave No Trace" undersøger den århundredelange mørklægning af de amerikanske drengespejdere (Boy Scouts of America) for at dække over pædofile iblandt dem, og hvordan deres hemmelige "arkiv over seksuelle afvigere" i sidste ende skulle føre til organisationens økonomiske undergang og konkurs. Filmen ser på 70 års misbrug, fortalt gennem førstehåndsvidner fra overlevende, der stadig kæmper med at overskue deres liv i dag, og deres kamp for retfærdighed. Interviews og båndoptagelser med tidligere organisationsledere fremlægger en afslørende beretning om, hvordan USA's største ungdomsorganisation undlod at beskytte netop de drenge, der var betroet dem, og efterlod menneskeliv ødelagte i kølvandet. De amerikanske drengespejdere indgav en konkursbegæring i februar 2020. Siden da har over 82.000 mænd stået frem med påstande om misbrug. Den foreslåede reorganiseringsplan for spejderne vil omfatte det største forlig om seksuelt misbrug i historien, og den vil overskygge selv den amerikanske katolske kirkes.