Non c'è due senza quattro
En sjov komedie om forvekslet identitet med Bud Spencer og Terence Hill. Den ikoniske duo spiller dobbeltroller som to sofistikerede millionærer og deres fladpandede lookalikes, der er hyret til at redde deres liv. En morsom film fuld af sjove scener, hvor de barske dobbeltgængere forkæler sig selv med god mad, dyre biler, luksuriøs livsstil og de uundgåelige nævekampe.
Efter “Cement i armen” er “Angreb er det bedste forsvar” en komedie, der er centreret omkring de fejl, der sker i forbindelse med identitetsforveksling. Filmen foregår i eksotiske Rio De Janeiro, og den ikoniske temamelodi er lavet af Franco Micalizzi. Bud Spencer og Terence Hill spiller rollerne som to rige, sofistikerede og veltalende brasilianske fætre, Antonio og Sebastiano Coimbra. De to fætre lejer to lookalikes for en million dollars om ugen for at bedrage de lejemordere, der er hyret til at dræbe dem. Saxofonspilleren Greg, der ofte er i problemer med loven, og stuntmanden Elliot er Coimbra-brødrenes perfekte dobbeltgængere, men deres komplette modsætninger: to hårde fyre, der bruger voldsomt sprog og har en grov opførsel. Denne film er fuld af sjove øjeblikke: morgenmadsscenen i luksusvillaen, den ikke så platoniske kærlighed mellem Sebastianos klon og Olympia, den humoristiske Antonios dobbeltterapisession og Spencer-Hill-duoen, der tæver skurkene. Greg og Elliot vil ikke lade de onde vinde, og efter et mindeværdigt masseslagsmål, der får dem og deres generte kolleger til at slå sig sammen for at bekæmpe deres fjender, formår de endelig at finde ud af, hvem der står bag mordforsøgene. I slutningen af filmen bliver fætrenes lookalikes millionærer og snobbede Antonio og Sebastiano Coimbra ender med at blive påvirket af deres uhøflige og grove opførsel.