Rushmore
Rushmore er beretningen om en dygtig, oprørsk teenager, Max Fischer (Jason Schwartzman), der går i high school på det elitære Rushmore Academy. Max er redaktør af skolebladet og leder af utallige klubber og foreninger men også en af skolens dårligste elever, og truslen om bortvisning hænger konstant over hans hoved. Max' verden rystes, da han falder for 1. klasses elegante lærer miss Cross (Olivia Williams), og han planlægger at oprette et akvarium til hendes ære – men han må udkæmpe en kamp om hendes følelser med sin ven, stålmagnaten mr. Blume (Bill Murray), den velhavende far til to af hans klassekammerater.