Ostwind 3: Aufbruch Nach Ora (Aka: Windstorm And The Wild Horses)
Mika har stadig ikke fundet det, hun leder efter i livet. Hun beslutter sig for at forlade Kaltenbach og tage sin hingst Stormvejr med til Andalusien i det sydlige Spanien. Hendes destination er det legendariske Ora, som optræder i hendes drømme, og som er det sted, hvor Stormvejr oprindeligt kommer fra: et sted hvor heste virkelig kan være frie, vilde og glade. På en ensomt beliggende hacienda midt i ingenting møder Mika den selvsikre Sam. Hun hjælper sin far Pedro med at holde hestestutteriet kørende – sådan da. Pedro har været i en langvarig og bitter strid med sin søster Tara, som ikke er enig i, at heste skal indhegnes og opbevares i bokse. Hun foretrækker, at de har den samme frihed, som hende. Mika er imponeret over Tara, der ser ud til at forstå heste endnu bedre, end hun selv gør. Da byen truer med at bulldoze den uspolerede natur og dermed den vigtigste vandkilde i de vilde hestes habitat, får Mika en genial idé. Hun ønsker at genoplive et gammelt hestevæddeløb for vilde heste for at redde den legendariske oase i Ora. Tiden er knap, men for Mika og Stormvejr ligger den største udfordring stadig foran dem...