Pari e dispari
En kvik flådeløjtnant og hans barske halvbror udsletter en svindlerbande, der kontrollerer spillemarkedet i Florida. Efter hestevæddemål, baskiske pelota-kampe, hasardspil, et roulette-spil på en luksusyacht og et spil poker med bandebossen udsletter brødrene de onde og tjener en betydelig sum penge, som de vil donere til et børnehjem.
En italiensk komediefilm fra 1970'erne med det komiske makkerpar Bud Spencer og Terence Hill. En kvik flådeløjtnant ved navn Johnny Firpo får til opgave at udslette en svindlerbande ledet af en mand, der er kendt som 'Grækeren', der kontrollerer spillemarkedet i Florida. Johnny har brug for hjælp fra Charlie, en barsk lastbilchauffør og tidligere gambler og søster Susannas ven. Charlie vil ikke hjælpe Johnny, men da han finder ud af, at de er halvbrødre, siger han ja til et samarbejde og accepterer at gamble igen. Makkerparret bliver involveret i adskillige eventyr: hestevæddemål, baskiske pelota-kampe, gambling og et roulette-spil på en luksuriøs yacht. I slutningen vises et spil poker med ‘Grækeren’, hvilket resulterer i en af de nævekampe, der er deres varemærke. Sammen udsletter brødrene hele listen over skurke og vinder et betydeligt beløb. Søster Susannas økonomisk trængte børnehjem vinder det hele ved at kaste en mønt. Mågesprog ordner resten. Når enden er god, er alting godt.