Percy Jackson & lyntyven
Da en 17-årig har droppet skolen, bliver han anbragt i en speciallejr for kommende guder, hvor han opdager, at han er søn af Poseidon. Derfor rejser han land og rige rundt med en satyr/beskytter og Athenes datter for at redde sin bortførte mor, vinde Zeus’ stjålne lynkile tilbage og forhindre en frygtelig krig mellem guderne.