...Più forte, ragazzi!!
To frygtløse piloter, der flyver skrøbelige fly over Brasilien, begynder at sende forsyninger til lokale minearbejdere efter en nedstyrtning, hvilket giver konkurrence til den hensynsløs hr. Ears, en grådig diamanthandler, og hans håndlangere. En hyggelig film fuld af humor og nævekampe med musik af De Angelis brødrene. Den er optaget i smukke Sydamerika med fantastiske luftoptagelser.
Den første film efter Trinity med Bud Spencer og Terence Hill i hovedrollerne er optaget i det smukke Latinamerika, og musikken bliver leveret af De Angelis brødrene. Salud og Plata er to frygtløse piloter, der flyver skrøbelige fly over Brasilien. Deres seneste opgave er at efterlade et fly i junglen for at få fingre i forsikringspengene, så de kan hjælpe en ven med økonomiske problemer. Men planen bliver kompliceret, da flyet rent faktisk styrter ned, og de to ender i Amazonas-regnskoven, hvor de møder hr. Ears, en grådig, lokal boss, der handler med diamanter og kontrollerer et helt minesamfund. Salud og Plata beslutter sig for at reparere flyet og begynder at sende forsyninger til minearbejderne, hvilket giver konkurrence til hensynsløse hr. Ears, der "ikke bryder sig om konkurrence". En dag møder de nogle diamantsøgere og bliver venner med den gamle diamantsøger Loco, hvis historie om en skat de ikke tager alvorligt. Da den rige og onde hr. Ears indser, at Salud og Plata truer hans forretning, sender han sine håndlangere ud for at ødelægge deres forretning, men de banker Loco og hans mænd, mens lokalbefolkningen opildner dem: “Hårdere, drenge, hårdere… gør det færdigt, drenge! ” Loco dør og efterlader Salud og Plata med et hemmeligt og ekstraordinært smaragddepot. Hr. Ears sætter derefter de to i fængsel, så han kan få fingre i deres skat. Det lykkes Salud og Plata at flygte, men de er helt uenige om, hvordan de skal få deres ejendom tilbage, og det ender i en endeløs, mindeværdig kamp. Endelig når de til enighed, de flygter fra landet og finder vej til Locos dyrebare smaragddepot.