Nazisternes dødslejre: Den store flugt
Den hemmelige nazi-dødslejr i Sobibor blev bygget udelukkende til masseudryddelse af jøder. Men den 14. oktober 1943 kæmpede de indsatte tilbage i en af de største og mest succesrige fangeoprør under 2. verdenskrig.