Danny Glover har hovedrollen i denne nervepirrende efterfølger som politimesteren, der kæmper med at opklare skrækkelige mord blandt sine ansatte. I stedet for at være de stridende banders værk, som han først troede, er de forfærdelige myrderier forårsaget af et usynligt væsen fra rummet. Væsnet er ikke bare løs i Los Angeles’ gader, men politimesteren er også det næste mål!