The First Omen
I denne psykologiske horror-prequel for de klassiske Omen-film bliver en ung amerikansk kvinde sendt til Rom for at begynde et liv i kirkens tjeneste. Men snart møder hun et mørke, der får hende til at betvivle sin egen tro, og hun opdager en skræmmende sammensværgelse om at sikre fødslen af inkarneret ondskab.
Den psykologiske gyserfilm The First Omen er en prequel til den klassiske gyserfilmserie. Margaret Daino er en ung amerikansk novice, der sendes til Rom for at begynde et liv i kirkens tjeneste ved at arbejde på et lokalt børnehjem. Hun bliver straks glad for den ældste pige på børnehjemmet, Carlita, der ligesom Margaret er plaget af problemer i en ung alder. Men snart møder hun et mørke, der får hende til at betvivle sin egen tro, og hun opdager en skræmmende sammensværgelse, der håber på at sikre fødslen af inkarneret ondskab.