Sapirblau (aka: Ruby Red Trilogy Part 2: Sapphire Blue)
Gwen har netop opdaget, at hun er det sidste medlem af den hemmelige tidsrejsende Tolvkreds. Nu skal hun jonglere mellem konstante ture til fortiden, hendes forhold til Gideon og samtidig finde ud af, hvilke mørke hemmeligheder, Kredsen gemmer på.
Gwens liv har været en lang rutsjebanetur, siden hun opdagede, at hun var det sidste medlem af den hemmelige tidsrejsende Tolvkreds. Når hun ikke har brugt tid på at gennemsøge historien for at finde de andre tidsrejsende, har hun forsøgt at finde ud af, hvad alle mysterierne og profetierne omkring Kredsen egentlig betyder. I det mindste har Gwen masser af hjælp. Hendes bedste ven, Lesley, følger flittigt alle spor på internettet. Spøgelset James lærer Gwen at passe ind til en fest fra det 18. århundrede. Og Xemerius, gargoyle-dæmonen, der har fulgt Gwen, siden han så hende kysse Gideon i en kirke, giver hende gode råd om alt. Nå ja, og så er der selvfølgelig Gideon, diamanten. Det ene øjeblik er han meget varm, det næste er han isende kold. Gwen ved ikke helt, hvad der foregår, men det finder hun ud af.