Småmord
En ung mand, der nægter at involvere sig, bliver reddet fra et røveri af en newyorker-karrierekvinde. Hun følger aggressivt efter ham, de gifter sig, og hun myrdes meningsløst af en snigskytte. Baseret på Jules Feiffers skuespil.
Alfred Chamberlain (Elliot Gould) plejede at være en succesfuld fotograf, men en vane med at forfalske fotografier ved at fjerne folk fra dem har gjort ham arbejdsløs og ramt af uheld. Hans passion for livet er væk. Så møder han Patsy Newquist (Marcia Rodd), som bestemmer sig for, at det er hendes mission at omvende ham og forme ham til at blive, som hun siger, ”en stærk, vital og selvsikker mand, som jeg kan beskytte og tage mig af”. Da hun tager ham med hjem, så han kan møde hendes forældre (Vincent Gardenia og Elizabeth Wilson), går det galt. Det er New York i starten af 1970'erne, og en epidemi af tilfældige skyderier og vold skyller ind over byen. Med tiden indser Alfred, at den eneste forstandige reaktion på en sindssyg verden er selv at blive sindssyg.