Smaragdgrün
Gwen er knust. Kan hun nogensinde stole på Gideon igen? Der er ikke tid til at græde. Der sker noget utroligt, og Gwen befinder sig i en kamp mod tiden.
Efter begivenhederne på Sapphire Blue er Gwen knust og forvirret omkring, hvem hun er, og hvad Ravnens virkelige kræfter er. Da de ikke ved, hvem de kan stole på, forsøger Gwen og Leslie at finde ud af, hvilke forbryderiske planer Greven har oppe i ærmet ved hjælp fra en fræk gargoyle. Ved at bruge sin kronograf forsøger Gwen at finde frem til Logens hemmeligheder. Kan Gwen regne med Gideon, når hun har brug for det, eller er hendes mistro til ham nok til at skille dem for evigt?