Surviving the Mount St. Helens Disaster
For 40 år siden, den 18. maj 1980, gik Mount St. Helens i et voldsomt udbrud. Det var det mest dødbringende o knusende udbrud i USA's historie. Ved at kombinere øjenvidneberetninger og sjældne billeder afslører dette program den voksende katastrofe - fra de første øjeblikke vulkanen sprang til den 20 kilometer høje askesky og de dødbringende mudderfloder, der rasede ned ad bjerget.