Svindlere til søs
En sørgende enkemand og hans underholdende ven udgiver sig for danseværter på et krydstogtskib, på udkig efter rige enker, og finder ægte kærlighed.
Jack Lemmon og Walter Matthau, filmverdenens originale "ulige par," spiller hovedrollerne i den vanvittigt morsomme krydstogtskomedie. Frimodige Charlie (Matthau) er på udkig efter enlige kvinder med store bankkonti og snyder sin gnavne svoger Herb (Lemmon), som er enkemand, til at tage med ham på et luksuriøst krydstogt med alt betalt. Men deres "luksusboliger" ligger på skibets nedre dæk, og Charlie har tilmeldt dem som danseværter! Den tyranniske crooner og krydstogsdirektør Gil Godwyn (Brent Spiner) gør livet vanskeligt for Charlie og Herb, som flirter med forførende Liz (Dyan Cannon) og smukke Vivian (Gloria De Haven).