The Blue Max
Under 2. verdenskrig konkurrerer en ung tysk pilot med sin eskadrille om den eftertragtede Blue Max-flyveæresbevisning og ender med at blive forelsket i sin kommandants ulykkelige kone.
"Blue Max" er en eftertragtet flyvemedalje, og Bruno Stabel – en fattig tysk soldat, der kravler ud af skyttegravene og ind i den aristokratiske luftstyrke – vil gøre alt for at opnå den. Han bliver mødt med fordomme af de andre deltagere – rige snobber, der ser ned på hans lave økonomiske status. Da han får titlen, opnår han respekt fra generalen og generalens kone, som vil betale ham tilbage på måder, generalen måske ikke vil sætte pris på.