Ferievikaren
Da Fritz tager på ferie og efterlader Duncan med lederansvaret, kommer MIFT til at lave strømafbrydelse, og en inspektør bliver tilkaldt for at undersøge sagen.
Da Fritz tager på ferie, bliver Duncan tilfældigt valgt til at overtage ansvaret som midlertidig leder. Første punkt på hans dagsorden: At genere Tylor. Det varer ikke længe, før Tylor og Duncan ender i et mundhuggeri, aktiverer dusinvis af gamle skrig-cylindere og kommer til at lave strømafbrydelse i hele byen. Det ender med, at en streng inspektør fra Monstropolis Energi Regulerings Kommission (MERK) bliver sendt ud til Monsters, Inc. Duncan og de andre er bange for at miste deres jobs, så MIFT arbejder sammen om at dække over forbrydelsen. Til slut vender Fritz tilbage, og inspektøren frafalder undersøgelsen - men Mike og Sulley opdager sandheden. Af medlidenhed tager Tylor skylden på sig for at beskytte Duncan fra at blive fyret, men Fritz lægger sig imellem for at redde begge deres jobs og bringer dermed de to rivaliserende kolleger en smule nærmere sammen.