The Crucible
Hekserettergangene i 1692 i Salem bliver bragt til live i denne fængslende gengivelse af Arthur Millers teaterstykke instrueret af Nicholas Hytner med Daniel Day-Lewis og Winona Ryder i hovedrollerne. Da en gruppe teenagepiger anklages for hekseri, beskylder de nogle indbyggere for at have forhekset dem. Hysteriet stiger, og uskyldige ofre fjernes fra deres hjem, hvilket fører til et voldsomt klimaks.