The Deep End
Tilda Swinton spiller en mor, som vil gøre hvad som helst for at beskytte sin søn mod en mordefterforskning, efter hun finder liget af hans homoseksuelle elsker på en strand.
Tilda Swinton bringer en følelse af isolation frem i rollen som Margaret Hall, der har et tilsyneladende almindeligt liv som en ensom husmor i Lake Tahoe, og hvis mand er søofficer og tilbringer månedsvis til havs på et hangarskib. Mens han er væk, gør Margaret sit bedste for at behandle sin familie ordentligt, uanset hvad. Margarets rutine har altid involveret at løse den ene nødsituation efter den anden med en hurtig beslutning. Så da hendes ældste søn Beaus elsker skyller op på stranden foran deres hus, gør hun det eneste en modig og hengiven mor ville gøre: Hun skjuler liget for at beskytte sin søn. Efter denne desperate handling dukker Alek Spera (Goran Visnjic) uventet op, og han kender til dødsfaldet og hendes søns hemmelige liv. Det, der begynder som en fascinerende katten efter musen-leg, bliver snart til en uforglemmelig kærlighedshistorie centreret omkring selvopofrelse. For da Margaret forsøger at undgå pengeafpresning, loven og endda spørgsmål fra sin familie, bliver hun selv eksponeret.