The Fifth Estate
Denne hurtige, globale thriller, der er baseret på virkelige hændelser, tager dig med om bagved de chokerende overskrifter. The Fifth Estate afslører en rebelsk journalists (Benedict Cumberbatch) stræben efter at afsløre svindel og korruption for et så bredt publikum som muligt: Internettet.
WikiLeaks ændrede for evigt spillereglerne ved at afsløre vores tidsalders tophemmelige informationer, eksplosive nyhedslækager og handel med klassificerede oplysninger. I en dramatisk thriller, der er baseret på virkelige hændelser, afslører "The Fifth Estate" nu, hvordan en stræben efter at afsløre bedrag og magtkorruption gjorde en nystartet internet-virksomhed til det 21. århundredes mest omdiskuterede organisation. Historien begynder, da WikiLeaks-grundlægger Julian Assange (Benedict Cumberbatch) og hans kollega Daniel Domscheit-Berg (Daniel Brühl) går sammen om at blive undergrundsvagthunde for de privilegerede og magtfulde. De får hurtigt skabt en platform, der giver whistleblowers mulighed for anonymt at lække skjult data og belyse regeringshemmelighederne og virksomhedsforbrydelsernes mørke afkroge. Snart lækker de flere store nyheder end verdens mest legendariske medieorganisationer tilsammen. Men da Assange og Berg får adgang til den største række fortrolige efterretningsdokumenter i USA's historie, kæmper de både med hinanden og med et af vore tids afgørende spørgsmål: Hvad er omkostningerne ved at opbevare hemmeligheder i et frit samfund - og hvad er omkostningerne ved at afsløre dem?