The War of the Roses
Barbara og Oliver Rose lever lykkeligt som ægtepar. Så hun begynder at spekulere på, hvad livet ville være uden Oliver, og kan lide, hvad hun ser. Begge ønsker at bo i huset, så de begynder en krig for at tvinge hinanden ud. I midten af kampene står D'Amato, skilsmisseadvokaten.
I denne mørke komedie, bliver et perfekt 18-års ægteskab pludseligt brudt, og med lystig ondskab kæmper Barbara (Kathleen Turner) og Oliver (Michael Douglas) Rose bevidst for at påføre så meget elendighed som muligt på hinanden. I stedet for bare at blive skilt, erklærer de krig og kæmper til den bitre ende over deres enorme palæ og hver besiddelse i det. Ikke engang afmålt vejledning fra Olivers advokat (Danny DeVito) kan stoppe dette kompromisløse opgør, der sender de to på en stadig mere mørk og farlig vej.