Tora! Tora! Tora!
Begivenhederne før og under det japanske luftangreb på den amerikanske flådestation i Pearl Harbor den 7. december 1941, set gennem amerikanske og japanske øjne.
TORA! TORA! TORA! giver et realistisk billede af de begivenheder, der gik forud for det utrolige angreb på Pearl Harbor – de dårlige beslutninger og heltemodet set gennem amerikanske og japanske øjne. I 1941 er Japan og USA i konflikt og kan ikke løse deres uoverensstemmelser på diplomatisk vis. Det japanske militær lægger hemmelige planer om et overraskelsesangreb en søndag morgen på den amerikanske stillehavsflåde, der har base i Pearl Harbor. Kodebrydere i den amerikanske efterretningstjeneste er i stand til at dechifrere nogle af de japanske meddelelser, men kan ikke overbevise deres overordnede om, at angrebet kan og vil finde sted.