Kapring i høj fart
Casey Ryback tager på ferie med sin niece, da Travis Dane og en gruppe terrorister kaprer hans tog og bruger det som hovedkvarter i deres forsøg på at få kontrol over et tophemmeligt supervåben.
Casey Ryback har trukket sig fra søværnet og er nu kok på Mile High Cafe i Denver, Colorado. Da hans bror dør, beslutter Ryback at tage med tog til LA med sin niece, Sarah Ryback. Travis Dane og en gruppe terrorister har tilfældigvis valgt at kapre samme tog for at bruge det som base under deres forsøg på at erobre Grazer, et tophemmeligt, højteknologisk satellit-supervåben i rummet. Dane, som selv har bygget våbnet, blev fyret af regeringen, før satellitten kom i drift. Nu er Dane støttet af en mellemøstlig terrorgruppe og har planer om at bruge satellitten til at sprænge USA's østkyst i luften ved at ramme en atomreaktor under Pentagon. Militære embedsmænd kan ikke stoppe ham, eftersom de ikke kan lokalisere hans hovedkvarter, så længe toget fortsat kører. Så nu er der kun én person, der kan forhindre katastrofen, og det er Ryback. Han er nødt til at dele deres lokation og samtidig få ram på Dane, før det er for sent.