V.I. Warshawski
Når rå magt ikke er nok til at håndtere det menneskelige søle i Chicagos underverden, finder V.I. WARSHAWSKI to af sine mest dødelige våben frem – en effektiv charme og kvindelist. Warshawski er en rapkæftet og sexet privatdetektiv med ben i næsen og en svaghed for flotte sko, og hun er både udstyret med et godt hjerte og en forførende sexappeal. Når hun bliver presset til sit yderste, kan Warshawski klare byens mest eftersøgte forbrydere. Dette gælder også for en koldblodig morder, der har slået Boom-Boom Grafalk ihjel – en tidligere hockeyspiller, der har fanget hendes blik. En retfærdig sag er grund nok til, at Warshawski tager en ny sag til sig, og da Boom-Booms 13-årige datter, Kat, hyrer detektiven til at opsnuse hendes fars morder, afslører V.I. et alarmerende komplot om mord og penge.