Viva Zapata
Marlon Brando spiller en fredløs, der ender med at blive den revolutionære mexicanske leder Emiliano Zapata i denne slagkraftige film, der har John Steinbeck som manuskriptforfatter og Anthony Quinn på rollelisten.
Den legendariske revolutionære mexicaner Emiliano Zapata bliver levendegjort i denne slagkraftige film, som John Steinbeck har skrevet manuskriptet til. Marlon Brando giver et imponerende portræt af den mand, som starter ud som bonde, men begynder at hade og afvise feudalismen, der skader de fattige. I sidste ende slår han sig sammen med sin bror (Anthony Quinn) for at bekæmpe den.