Wickie og gudernes skat
Hvornår bliver lille Wickie en rigtig viking? Det er et spørgsmål, der hjemsøger hans far, Halvar. Men da den afskyelige Sven kidnapper høvdingen af Flake, kommer Wickies store øjeblik!
Hvornår bliver lille Wickie en rigtig viking? Det er et spørgsmål, der hjemsøger hans far, Halvar. Men da den afskyelige Sven kidnapper høvdingen af Flake, kommer Wickies store øjeblik! Han stiller sig i spidsen som høvding og leder de stærke mænd Tjure, Snorre, Urobe, Gorm, Ulme og Faxe ud på redningsmissionen, støttet af den frygtløse Svenja. De sejler af sted mod Kap Frygt, og efter en hæsblæsende tur, når de endelig frem til Svens borg, hvor de nu skal have befriet Halvar. Men vikingerne har stadig store udfordringer foran sig. De skal krydse frådende have, tropiske strande og farlige isørkener for at finde den legendariske Gudernes Skat. Sven vil også slå sin væmmelige klo i skatten, men Wickie ville ikke være Wickie, hvis han ikke kunne udtænke en snedig plan til at lede ham på vildspor.