Wiplala
En ensom niårig dreng får en ny ven, da han opdager en magisk lille mand inde i et skab, men da en af mandens trylleformularer går galt, krymper hele drengens familie ned til ti centimeter i højden.
Wiplala er en ti centimeter høj teenager på omkring fjorten år. Ved et tilfælde finder den niårige Johannes den lille dreng i køkkenet bag en krukke med jordnøddesmør. Johannes er glad for at have noget for sig selv, men formår ikke at holde den lille mand skjult for resten af familien ret længe. Hans søster, Nella Della, synes, at Wiplala er en interessant dreng, men far Blom tror ikke på nisser og bestemt ikke på Wiplala, før Wiplala ved et uheld fifler med hele familien, da de besøger en restaurant. Han er ikke i stand til at gøre dem store igen, og et spændende eventyr for små mennesker begynder gennem storbyen Amsterdam. Klarer de at komme sikkert hjem igen, og bliver Wiplala i sidste ende i stand til at gøre dem store igen? Under rejsen vokser forståelsen og båndet mellem familiemedlemmerne, og alle får mere selvtillid. Nu hvor han selv er lille, finder Mr. Blom ud af mere om sine børn. De viser sig at være dygtigere, end han nogensinde havde troet.