Apocalypse: War of the Worlds
Vi dykker ned i den historiske periode 1945 til 1991 og konfrontationen mellem to verdener og systemer. Det kapitalistiske Vesten, domineret af USA, og det kommunistiske Sovjetunionen. Begge parter besidder atombomben, som ingen tør anvende. Denne skrækkelige balance af frygt sikrer paradoksalt nok et halvt århundredes fred og fremgang i Vesten.