Blodige beretninger fra Europa
I denne nye, fascinerende serie Blodige beretninger fra Europa, forlader vi De Britiske Øer og opsøger Europas grusomste perioder, for at finde den mystiske sandhed bag nogle af historiens mest berygtede fortællinger.
Fra Oldtiden til Anden Verdenskrig har Europas historie været blodig og fyldt af intriger. I denne nye, fascinerende serie Blodige beretninger fra Europa, forlader vi De Britiske Øer og opsøger Europas grusomste perioder, for at finde den mystiske sandhed bag nogle af historiens mest berygtede fortællinger. Fra øst til Vest, fra England til Istanbul følger vi historikeren Dr. Suzannah Lipscomb og værten Joe Cowley for at undersøge historier, der omfatter Roms berømte og grusomme kejser Caligula og de notorisk voldelige vikinger. Suzannah og Joe sætter afsted på en indsigtsfuld - omend lidt foruroligende - rejse gennem Italien, Spanien, Skandinavien, Irland, Holland, Polen, Ungarn, Rumænien, Østrig og Frankrig til bygninger spækket med blodige historier.