Vicke Viking
Vic er en 10-årig dreng, der tilfældigvis er søn af Halvar, vikingehøvdingen. Halvar forsøger desperat at lære sin søn den rette vikingelivsstil. Vic er ikke begejstret for fysiske aktiviteter og foretrækker fredelige løsninger i stedet for at kæmpe. Sammen bliver de kastet ud i spændende eventyr akkompagneret af en broget gruppe stærke vikinger.
Vic er en 10-årig dreng, der tilfældigvis er søn af Halvar, vikingehøvdingen. Halvar forsøger desperat at lære sin søn den rette vikingelivsstil. Til sin forbløffelse er Vic ikke begejstret for fysiske aktiviteter og foretrækker fredelige løsninger i stedet for at kæmpe. Sammen bliver de kastet ud i spændende eventyr akkompagneret af en broget gruppe stærke vikinger. Under alle deres udfordringer er det Vic, der redder dagen! Vic er ikke stor eller stærk af sin alder, men vikingerne kan altid stole på, at han med sin kvikke hjerne kan løse selv de mest indviklede situationer. Når Vic forsøger at komme på en idé, gnider den unge helt sig på næsen. Så snart en idé udklækkes, knipser han med fingrene og er omgivet af gnister!