Hitlerjugend
I Tyskland i 1930'erne oprettede det nazistiske parti Hitlerjugend, der skulle indoktrinere børn og unge med den nazistiske ideologi og forberede dem på at blive en børnehær for Hitler. Den første udsendelse følger bevægelsens fremgang frem til krigen. Den anden udsendelse starter midt i 2. verdenskrig og følger historien om Hitlerjugend, mens Tyskland står over for et nederlag.