Hitlers sidste år
Fra landsætningerne på D-dagen til Hitlers fald tog det de allierede 11 brutale måneder at nedlægge det tyske rige. Det var krigens mest dødelige år.
En særudsendelse af to timers varighed, der viser det sidste år af krigen på europæisk grund – lige fra D-dagens landsætninger i Normandiet i juni 1944 til den tyske overgivelse i maj 1945. Farvelagte arkivoptagelser afslører de 11 måneder med hidtil usete kampe, der kulminerede i Adolf Hitlers død og Det Tredje Riges sammenbrud.